الخميس، 9 أبريل 2009

من نحنح نحنوح نحانيح


*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*==*=*=*

من نحنح نحنوح نحانيح .. جاءكم النبأ التالي .. غيرنا رأيسنا الحالي .. بولي عهده الغالي .. ارحمنا يارب وزيح

معلش لاني صريح .. وفي كلامي اكيد تجريح .. لفخامة عظمة تتو .. ماهو ناسي اصله وستو .. حد يوديه تواليته .. لكن من غير تشليح

الشعب بتاعنا خلاص .. بليد معدوم الاحساس .. ولاحس يوم بالناس .. والشعب بقى عايش في القيح

انا شاب ياناس متغرب .. نفسي للراحه اجرب .. جاني بيان متسرب .. حلمك تلج وبيسيح

يحرق - يلعن - تاتييييييت .. وكفايه ياناس تثبيت .. بجد خلاص مليت .. لازوجه ولا فلوس ولابيت .. يلا نقضيها تسييح

وسلامو العادل شامل .. دا قرفنا في عهده الخامل .. دي مراته باينها حامل .. وبتتوحم ع الشيح

وابن سيادته الكوكو .. بيقول انا زي اخوكو .. وبابي ده زي ابوكوا .. قاعد وهارينا تصاريح

بيقول انا ناوي اغير .. صاحبنا ده عقله صغير؟ .. هسألكوا سؤال متحير .. يابلاط ايه خدت من الريح

ربنا يستر في الباقي .. لو خدت ساعتها جزائي .. هلبسلي قضيه جنائي .. والضرب ساعتها أوبيح

بما اني انا ميت ميت .. وفي السجن اكيد راح ابيت .. سيبوني شوية اشيت .. ويلا نقضيها تفاريح

خليفه انا خلف خلاف .. شجاع انا مش خواف .. كلامي ان كان متشاف

هقول انا اشطه ياريس .. سامحني انا كنت مهيس ..وانا عيل غلطان وقبيح

وادينا من ده كتير .. واللي زعلان على البير .. سيادتك فاهم وخبير .. وفي عهدك بلدنا بتتفتح تفتيح


بقلمي

ايمن نور

ليست هناك تعليقات: