الأربعاء، 12 أغسطس 2009

يــومــيـــات بنــت فــوق ال30 _ بمنـظــور العـريـس عــزوز _ الحلقة الرابعة

مساءكم ألاجا وزي الفل ان شاء اللهمحسوبكم عزور _ مستر عزوز لمؤخذهانا بسبس مان كبير اوي وبصراحه الست حرمنا المصون مشغوله عني حبتين فحبيت ادلع نفسي وانا راجل نزيه مبيهمنيش الفلوس وكمان راجل مقتدر والشرع محلل اربعهف وانا قاعد في مصنعي المتواضع من كام يوم لاقيت دخلت عليا السكرتيرريره بت مهلبيه كده ومألوظه وبت لونه كده وبتعرف تتكلم الانجليزي لبلب احسن من كلينتون نفسه بديها مرتب الف أهيف يعني ألف جنيه جنيه ينطح جنيه عدا ونقدا بس بت زي لهطة القشطه تستاهل مليون جنيه كمان فمش عارف البت احلوت في عيني فالواد الصبي بتاعي المحاسب دخل عليا فجأه زي القضا المستعجل فقولتله خد يا واد يا سامي قالي يا عزوز بيه انا اسمي استاذ سامي او قولي سامي بس مفيش مشكله بس متقوليش يا واد ياسامي دي هو انا اهلي معلميني وصارفين عليا دم قلبهم عشان تفضل تقولي يا واد ياسامي دي؟خلاص متزعلش يا واد يا استاذ سامي مبسوط كده؟ سامي في سره :يخربيت الجهل _ ماشي يا فندم مفيش مشكله بس كنت عايزني في ايه؟فقولت للواد الاستاذ سامي ايه رأيك في نرمين المهلبيه دي لما تبقى حرمنا المصونسامي في سره : يابن ال تيييييييت _ زين ماخترت يا فندم بجد انت زوقك هايل عرفت تختار بس دي مخطوبه يا فندم _( في سره تاني هو انت اعمى مبتشوفش الدبله اللي في ايديها؟ وبعدين هيه هتبص لواحد زيك يا معفن )ردت وقولت للواد سامي بس انا مش هتلاقي واحد في شياكتي ولا نباهتي ولا فلوسي يعني انا عريس لقطهرد عليا سامي وقالي بس حضرتك قد ابوها يا فندم وكمان حضرتك متجوز وكمان هيه بتحب خطيبهاقولتله حب ايه اللي انت جاي تقول عليه على رأي الست الله يرحمها ويبشبش الطوبه اللي تحت راسها حب ايه يا ابو حب دي اول ماتسمع اني هجبلها شبكه ب 50 الف ومهر ب 50 زيهم هتضرب الحب بشبشب الحمام وتجري عليا بس ناديها انت بس وانا هفاتحها في الموضوع اش فهمك انت سامي : طيب مترن الجرس يافندم هيه هتجيلك _ اه صحيح والله نسيت يا مزمزين نرمين ممكن تحضري هونا خمسه دقايق؟مزمزين نرمين : حاضر يافندمودخلت المزمزين نرمين المألوظه ياخواتي على المشيه ياسلام على عمود النور المنور ياسلام عليها بت فرعه كده وزي لهطة القشطه بتمشى تقول يا ارض اتهدى ماعليكي قدي وراسيه كده ومتمكنه وواثقه من نفسيتهاوقفت قدامي وقالتلينرمين : نعم يافندم؟ بخصوص الفاكس بعته للشركه الاجنبيه وقالوا الشحنه هتوصلكوا خلال عشرة ايام وبخصوص ,,,,,عزوز : حيلك حيلك حيلك يا مزمزين نرمين انا عايزك في حاجه مالهاش دعوه بالشغل دي حاجه سخسيه وبصيت لسامي وقولتله سبنا لوحدينا على استفراد يا واد يا استاذ ساميسامي في استحقار مكتوم من الغيظ وبأبتسامه خارجيه ونفاق : حاضر يافندم _ (في سره): ان شاء الله هتشتمك وتضربك باللي في رجلها وخرج سامي وقفل الباب وراه وبدأت أنا اكلمها في الموضوعبصي يا مزمزين نرمين انا راجل دوغري لاعنديش لف ولا دوران وهالله هالله على الجد والجد هالله هالله عليهانا بصراحه كده ومن الأخر انا عايز اتجوزك وتبقى حرمنا المصونوالله مايوريكوا لاقيتها فجأه وقفت وراحت راميه في وشي الأوراق ومتنخمه وراحت تافه في وشي حته تفه تقولولش رشاش المايه بتاع المطافي !!!وقالتلي انا اتجوزك انت يا بتاع المجاري ياللي جزمتك شبه كرفتتك وشكلك المعفن ده انا لايهمني فلوسك ولا اي حاجه دانا لما بشوفك ببقى عايزه ارجعوخرجت جري انا من الصدمه مقدرتش احط منطق ولاقيت سامي داخل عليا يبصلي كده زي مايكون شمتان فيا وكاتم الضحكه وكأنه زي مايكون كان عارف اللي هيحصلوجاب منديل وفضل يمسحلي في وشي وينضفلي هدومي وانا زي الصنم مبتحركش وقالي متقلقش يا عزوز بيه انا عندي عروستك ست ستها وتتمناك واحسن منها مليون مره هيه سنها كبير حبه بس هيه حلوه واموره ومتعلمه ومننا وفينا واحنا نتشرف بيك تناسبنا (وطبعا قصده على سلمي اخت مراته )فانا لما حسيته ان فيه بديل وحد هيبقى حلو وعلى ضمانة سامي فتحت بؤي بضحكه عبيطه كده وسناني المتكسره من قدام كانت ظاهره وقولتله طيب هنشوف العروسه امتى ان شاء الله؟قالي سامي ثواني يافندم هتصل بيهم حالا

ونكمل الحلقه الجايه بقى

ليست هناك تعليقات: