الثلاثاء، 9 ديسمبر 2008

طـــــــرائــــــــف مع الحـــــــسد 1

السـلام عليكمانا مش عارف الموضوع جد والا كوميدي الصراحه بس انا عايزه يبقى من ده على ده موضوعا انهارده موضوع الحســد والحسـد موجود لامحاله ومذكور في القرأن وكل واحد مننا اكيد مر بموقف اتـحسـد وفيه ناس اتحطت في مواقف بان انهم شكلهم حسدوا حد حتى ولو بالخطأ انا متأكد ان مفيش حد هيقول على نفسه موقف انه حسد حد او على الاقل اتشك او حد اشتبه فيه انه حسده فبالتالي انا عايز كل واحد يقول موقف حصله واتحسـد فيهانا عن نفسي انهارده 3 مواقف حسد وكلهم من شخص واحد وهو المحاسب الجديد اللي جاي يشتغل معايا كمشرف على العمال انا جايب موبايل جديد وماشي انا وهوه بنتكلم والموبايل بتاعي ضرب فالرنه بتاعته كأنها دقه على الباب فلاقيته بيقول مين مين ياعم متشوف تليفونك مش بيبطل رن هههههههههههههههههههههههههههه وإذ فجأة التليفون يطير من ايدي بدون اي مقدمات وبدون اي سبب ويقع قدامي ويتفتت حتت والملم فيه ويشتغل والحمد لله بس من غير مايسمعني حد انا اسمعه وهوه ميسمعنيش ومتشكرين يا عم محمد في اول حادث هههههههههههههههه الحادثه التانيه جيت انا لاقيت العمال عندي بيشتغلوا وتعبانيين ياعيني وانا كمان مرهق روحت اعمل ليا شاي فقولت والله لاعمل للعمال غلابه برضه وجبتلهم في ترمس شاي وانا جاي فقابلني وبيقولي انت جايب لمين الشاي دي كله والله والله معرفش الكلمه لسه مكملهاش وطار مني ترمس الشاي ووقع على الارض ههههههههههههههههههه فاتحرج اوي وقالي انا محسدتوش ههههههههههههه والحمد لله متكسرش وفضلت امسح فيه وروحت وديته للعمال وروحت مشوار وجيت لاقيت الترمس 70 حته هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه وهوه بيقولي اصله وقع هههههههههههههههههه قولت طيب متوقع اكيد انه هيحصله كده هههههههههههههههههه ومتشكرين على الحادث التاني والحادث التالت بقى كنت هموت انا فيه وانا رايح اشتري حاجات لاني مكلتش طول اليوم ولا اتحركت من 7 الصبح واقف على رجلي لبليل بقالي يومين كده فجيت قولت اروح اشتري حاجه اكلها فروحت البقاله قولت اجيب حاجه اكلها فاتصل عليا وانا واقف على باب البقاله فبقوله ايوه يامحمد خير قالي انت فين قولتله بجيب حاجه اكلها مكلتش من الصبح قالي اه ياعم فاكر نفسك انت واحنا نموت من الجوع ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه فلسه مكملش الكلمه وانا بسأل البياع بتاع البقاله على باتيه علشان اشربه مع الشاي وبقوله فيه عندك باتيه لاقيت سقف البقاله كله وقع هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه وكنت هموت لو دخلت اجيبه من مكانه اللي انا المفروض عارفه وبروح اجيب منه كل مره فروحت شوفت المنظر قفلت في وش محمد السكه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ده كله في يوم واحد يا محمد ربنا يستر بقى ادعولي بقى استمر على قيد الحياه بعد مايعدي اسبوع

بقلمى ..
أيمن نور

ليست هناك تعليقات: